venit timpul sa urc inca o data la bordul lui Nissan Qashqai. A aceluiasi Nissan Qashqai pe care il luasem la un test preponderent de oras in urma cu 6 luni. Daca la prima noastra intalnire Nissan Qashqai avea pana in 8.000 de km, imi amintesc, acum crossoverul cu veleitati de SUV a depasit 33.000. Trebuie subliniat ca intre timp masina cu plafon panoramic si cutie automata care poate fi condusa si secvential intrase pe mana a numerosi jurnalisti care o supusesera la nenumarate teste de oras, de DN sau de noroi si macadam.
Ei bine, am gasit un Nissan Qashqai plin de viata. Propulsorul de 2.0 litri diesel si cei 150 de CP ai sai erau mai “dezlegati”, se simte ca acest crossover aluneca mai bine acum. Partea mecanica este solida, poate ca singurul lucru negativ ar fi faptul ca placajul care desparte habitaclul de portbagaj a inceput sa scartaie atunci cand masina trece peste o groapa.
Consum de 8.5 litri la suta
Masina, desi aproape un SH pastreaza parametri din cartea tehnica, iar consumul a fosr mai bun decat la prima intalnire. In urma cu 6 luni am reusit un consum de 10 litri la suta, iar acum acesta a scazut la 8.5 litri in conditii extreme pentru masina si motor. De aceasta data am parcurs aproape 1000 de km si am urcat pe cea mai inalta sosea din Romania, pe Transfararasan.
Offorader-ul Nissan Qashqai
Pentru a testa si calitatile sale de off-roader, de SUV cu alte cuvinte, am dus Nissan Qashqai si pe terenurile accidentate, chiar contondente, de la sfarsitul asfaltului vaii Doftanei. A-ti ramane surprinsi cat de bine se descurca un Nissan Qashqai pe pietris si pante de peste 20% inclinatie. Este adevarat ca are si limitele sale atunci cand vine vorba de garda la sol si obstacole demne de SUV-uri clasice, dar trebuie sa sublineiz ca Nissan-ul Qashqai te poate scoate din fundaturi si noroaie, in delta, la pescuit sau prin munti, la vanatoare.
La borna 33.000
Suspensia modelului de test nu a fost afectata de cei 33.000 de km. Este rigida, lanseaza, dar sta fosrte binepe curbe la viteza mare. Nissan Qashqai este un crossover cu care poti alerga llinistit pe sosele bune. Are o tinuta de drum confortabila, iar cutia
de viteze automata cu posibilitate de selectare secventiala a treptelor creste gradul de confort pentru sofer. In functie de forta cu care este apasata acceleratia, masina stie cat de tare sa tureze motorul sau chiar sa reduca treapta pentru o acceleratie mai puternica. Practic, la depasiri stranse la peste 100 de km/h Nissan Qashqai se ccomporta ca o limuzina. Pozitia inalta la volan ii confera soferului un plus
de vizibiliate,evident binevenita in astfel de situatii.
Usor de parcat
Odata ajuns in oras, Nissan Qashqai nu pune probleme deosebite soferului pentru ca este, de fapt, un compact. Se parcheaza usor, iar oglinzile mari
si senzorii de parcare (optionali) usureaza orice operatiune de acest fel, oricat de strans ar fi locul de parcare si oricat de blonda ar fi fata sau, de ce nu, baiatul de la volan.
Un Nissan Qashqai nou, dotat cu plafon panoramic, cutie automata, jante din aliaj, propulsor de 2.0 litri, senzori de parcare etc. se apropie de 30.000 de euro
. Mult, putin, ramane sa decideti voi, oricum si cifrele sunt, pana la urma, relative; daca nu ele in sine, cel putin modul in care noi le percepem.