onstructorul pasajului rutier subteran de la Baneasa, compania
portugheza Lena, a solicitat o suplimentare de cinci milioane lei
(1,4 milioane euro
) pentru a finaliza lucrarile la pasaj, suma necesara pentru mutarea unor utilitati si construirea unor pasarele pietonale, potrivit datelor remise Agerpres de Ministerul Transporturilor. In proiectul initial pietonii trebuiau sa traverseze intersectia tot in spatii amenajate in subteran, dar prezenta numeroaselor utilitati in zona, de la iluminat public la canalizare si sistemul de retentie a paie pluviale au facut ca proiectul sa fie modificat astfel incat sa fie construite doua pasarele pietonale suspendate. Lucrarea de construire a pasajului subteran din zona Baneasa a fost atribuita direct, fara licitatie, companiei Lena, care lucrase si la alte obiective de pe DN1.
Circulatia pe DN1 este ingreunata de intersectia dintre Bulevardul Aerogarii si Bulevardul Ion Ionescu de la Brad, solutia aleasa de reprezentantii Ministerului Transporturilor fiind construirea unui pasaj subteran, care sa permita fluidizarea circulatiei. Pasajul va avea patru benzi, cate doua pe fiecare sens de mers.
Proiectul privind pasajul subteran de la iesirea din Bucuresti urmareste asigurarea virajelor catre Otopeni, respectiv catre bulevardul Aerogarii, realizarea unor benzi de circulatie la nivelul superior pasajului si a unei intersectii giratorii, constructia unei zone centrale inelare cu raza de 16 metri si o parte carosabila cu latimea de 14 metri. Planul vizeaza, de asemenea, intreruperea vizibilitatii asupra terenului situat dupa intersectie, prin realizarea pe suprafata insulei centrale a unei amenajari peisagistice, realizarea de insule separatoare, instalarea de indicatoare rutiere de presemnalizare a directiilor de mers pentru perceperea pasajului inferior si a intersectiei giratorii.
Lucrarile, care ar trebui sa fie gata la jumatatea anului viitor, sunt ingreunate de lucrarile edilitare complexe din zona. Astfel, Lena se va ocupa de o parte a retelelor de utilitati iar Primaria Capitalei va expropria 5.700 de metri patrati de teren de pe domeniul public din apropierea pasajului, va muta conductele de gaze naturale
din apropiere si va construi sistemul de retentie a apei pluviale.